Hoppa till innehåll

De företag som drog på sig flest klagomål under mars var ConnectD, Web hosting solutions 24 och FF SVEA svensk mediabyrå. Här kan du läsa mer om företagen och hur du kan hantera detta om du är drabbad.

flest-klagomal-900.jpg

ConnectD:

ConnectD tar kontakt via telefon och vilseleder de drabbade att teckna oskäligt dyra mobilabonnemang genom att hävda att de ringer från ens befintliga operatör. Abonnemang som ofta inkluderar diverse extrakort och onödiga telefonväxlar. Förutom att fakturorna är oskäligt dyra upplever många av de som drabbats att de stressats till att skriva under, att det som avtalats över telefon inte stämmer med vad som senare framgår av avtalet samt att bindningstiden på 60 månader är betydligt längre än vad som avtalats.

Web hosting solutions 24

Web hosting solutions 24 skickar ut erbjudanden som flertalet företagare uppfattar som fakturor. På erbjudandet finns en uppmaning om att betala 4875kr. I det finstilta står det dock att det endast är ett erbjudande om en webhostingtjänst.

FF SVEA svensk mediabyrå

Säljare från FF SVEA svensk mediabyrå ringer upp angående Google-tjänster och får det att låta som att man är deras nuvarande kund. Efter samtalet så skickar de en faktura. Detta trots att man aldrig har varit deras kund. Det har inte funnits något avtal sedan tidigare.

 

nina-jelver1.jpg

Nina Jelver

Säkerhetschef

Håll dig uppdaterad med Svensk Handels nyhetsbrev

Få koll på de viktigaste nyheterna som rör dig som handlare. Varannan vecka skickar vi ut ett nyhetsbrev där vi samlar vägledningar, förmåner och de senaste rapporterna som hjälper dig som handlare i din vardag. Registrera dig redan idag!

När du anmäler dig till vårt nyhetsbrev kommer vi att behandla dina personuppgifter. Här kan du läsa mer om vår behandling och dina rättigheter.